12. 8. 2007

Diskuse ke kapitole dvacet šest - U Gringottových

Máme tu další noc a další diskusi. Kapitola dvacátá šestá opět graduje těsně před koncem. Ale... to už spoiluju.

Ti z vás, kteří ji četli, se teď mohou vrhnout na diskusi.

Pozor, diskuse jako obvykle může a pravděpodobně i bude obsahovat spoilery!

135 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ááááááááááááá! Sedmo!!!! Děkujem!!!

Lucy řekl(a)...

Díky, Bože (Sedmo), díky! :-)

Anonymní řekl(a)...

Díky, Sedmo :) A taky díky rychlíkovi Čikovi :D

HP7 CZ řekl(a)...

Ale šup do postele... :-)

Anonymní řekl(a)...

Sedma: Až si přečtu pohádku ;) Jestli potom usnu... :D

Anonymní řekl(a)...

Hej Avado, proč nejsi na icq? :D

Anonymní řekl(a)...

Jinak díky Velký Sedmo :)

Anonymní řekl(a)...

Dekuji svem. Sedme za preklad a zamestnancum letaxove site, za rozzhaveny krb. Docela bych si na to i zvykla, mit po navratu z prace na mailiku vy-vite-co? Jdu do pelechu s notasem. Pa zitra...

Anonymní řekl(a)...

Thomas (Ben, Ornamix): Musím? :D Nj, už jdu... :D

SunFells řekl(a)...

Tak já na vás mluvím, mezitím co vy jste přestěhování =D

elen řekl(a)...

jezkovi voci, to byla rychlost, díííky Sedmo a vsem v letaxove síti !!!!!!!!

Anonymní řekl(a)...

Děkuji celému realizačnímu týmu :) Dobrou noc

Kapitola je strhující

Anonymní řekl(a)...

To je teda fofr.Jenom jsem tak nakoukla na meil a už je tam 26.Díky Čiko.Za zadkem mám dceru,a přes rameno už čte.misa.kisa

Anonymní řekl(a)...

nejsem si jistej jestli vy co začínáte na B máte vy-víte-co.
Všechny reklamace a-m přímo na můj mejl.Ale až ráno.

Anonymní řekl(a)...

díky Sedmo, díky čiko, skvělá kapitola! ten závěr - zas půjdu spát o něco napjatější než včera! evi

Anonymní řekl(a)...

Naginni

diky moc za novou kapitolu:-)

Anonymní řekl(a)...

Tak...sice mám ještě zalepený oči :D ale jdu číst 26. ^.~ děkuju Ti, Sedmo :o)

paul řekl(a)...

Ahoj a dobré ráno. Děkuji Čikovi za další kapitolu a hlavně Sedmovi za obětavou práci. Díky

Anonymní řekl(a)...

Děkuji moc za kapitolu, ale i za ostatní, je to úžasný, co všichni děláte, že rozesíláte....opět krása sedmo :)
Noviik

Anonymní řekl(a)...

zdravím a taky se přidávak k děkovaní:-) jste super

Anonymní řekl(a)...

Jak se můžu dostat k těm novým překladům??

Anonymní řekl(a)...

nejlíp napsatt na http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele

Ostatní prosbičky viz výše za chvilkku vyřídím, jdu si sobecky napřed přečíst u kafíčka 26.

Anonymní řekl(a)...

to HP7:
Mám pár otázek:
- Je nějaký posun v možnostech publikace na webu a jsi ve spojení s Albatrosem?
- Tohle zasílání je už na furt nebo stále jen dočasně?
- Zjistil už Albatros něco o tom dopisu a pokud ano co?

Díky za odpověď a díky za sqělé překlady. :) Připadá mi, že to ani od Medka nemůže být lepší a že se to bude lišit jen v drobnostech :)

Andrejkaa řekl(a)...

Kdy se tady zase zpátky objeví všechny kapitoly???

Andrejkaa řekl(a)...

Prosím prosím mohl bys mi zaslat kapitoly 23, 24, 25 a 26....díky moc

HP7 CZ řekl(a)...

kamil:

Je neděle ráno, upřímně, kdo by o víkendu odpovídal na dopisy?:-)

Ve spojení s Albatrosem jsem...

Anonymní řekl(a)...

Měl bych jednu menší poznámku, která se již řešila na jiném serveru
- "Elderly wand" není "bezová hůlka", ale "starodávná hůlka" (mám pocit,
ze se pak v knížce i někde udává, z čeho byla vyrobena, a bez to nebyl).
Nakonec pak spojení "bezová hůlka alias hůlka patriarchů...", které se
dále v knize vyskytne, nedáva přiliš smysl, zatímco při "starodávné
hůlce" ano.

HP7 CZ řekl(a)...

anonymní:

elderly wand v knížce není, elder wand je. Elder wand může mít oba překlady.

Můžu vědět, kde se vyskytuje slůvko "patriarchové"? Hledal jsem, nenašel jsem... :-)

Zatím zůstanu u Bezové hůlky a pokud narazím v textu na něco, co mě přinutí změnit názor, přepíšu všechny hůlky v textu zpětně. Nechci se ale dostat do stavu jako u Fénix týmu, kde se v kapitole A mluví o starodávné hůlce a v kapitole B o bezové :-)

HP7 CZ řekl(a)...

anonym:

jinak v knížce se opravdu udává z čeho byla vyrobena a je tam zmiňován "elder tree"... a teď si vyber... bezový strom nebo starodávný strom?:-D

Anonymní řekl(a)...

To: Radek:

No v téhle kapitole, aby člověk špendlíčkem hrabal, ay našel chybky:

drobné temné ložnici - drobný je spíš člověk, tady stačí malé

Harry pořád měl na paměti Billovo varování a tak.. - H. měl pořád na paměti, a tak

Když odbila šestá hodina ranní, oni mohli vyklouznout .. A oni mohli.. (ale to fakt drobnůstka, jen se mi zdá, že ta věta má divný rytmus)

ale na to, že byl květen, tam téměř vládlo bezvětří - proč by měl ausgerechnet v květnu dout vítr??

naslouchal moři, které stále šplouchalo o útes - to mi zní, že ještě pořád šplouchalo, ale už bzry došplouchá - dala bych asi jen moři, šplouchajícímu o útes

váčku, který měl stále zavěšený okolo krku, skrz který cítil ostré hrany rozbitého zrcátka, ve kterém - 3x který v jednou souvětí

Ačkoli Harry věděl, že to ve skutečnosti byla Hermiona - JE Hermiona

olověné oči pyšně zíraly, když se podívala na něj - pyšně na něj pohlédla olověnýma očima, nebo jinak, možností fůra

chyběly mu pihy, krátký široký nos a široká obočí - 1) široké obočí, singulár.
2) takhle to vypadá, že mu chybělo jeho normílní široké obočí, má to ale myslím být naopak, že mu přibylo

pohlédl a náhle si ostře vybavil vzpomínku na jeho jedenáctiny - ma své :-)

Jeho vlasy za ním vlály - bez JEHO

tím více hloupé - tím hloupejší

řetězy k ohromným kolíkům - ty kolíky jsou působí moc slabě, co je v originálu?

A pak nakonec kombinovanou silou jejich kouzel a dračí síly se probili - A pak SE nakonec kombinovanou silou jejich kouzel a dračí síly probili

obrátil k němu svou hlavu s rohy - kdyby to byl čert, řeknu rohatou hlavu, ale drak? Co může mít na hlavě? Ty rohy jsou divný!

No na tutp scénu se těším ve filmu, jak si s tím poradí :-)

Díky, díky, díky,

Lenča

Anonymní řekl(a)...

lenca: pocuvaj kdo je na latexovej siti na sedmozrutoch?

HP7 CZ řekl(a)...

Upřesním.

'So the oldest brother, who was a combative man, asked for a wand more powerful than any in existence: a wand that must always win duels for its owner, a wand worthy of a wizard who had conquered Death! So Death crossed to an elder tree on the banks of the river, fashioned a wand from a branch that hung there, and gave it to the oldest brother.'

Anonymní řekl(a)...

Ty 4 prosby nahoře o zásilku jsou odbaveny, jména na seznamu.

HP7 CZ řekl(a)...

Lenčo:

asi to bude tím Wordem a jeho schopností hledat překlepy... tedy po těch dvou hodinách, co jsem s ním projel celej dokument :-)

Anik řekl(a)...

Diky Sedmo a Voldemortko

Anonymní řekl(a)...

To: Andrejkaa: Musíš na sebe nechat adresu, nejlíp na sedmožroutech - http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele#komentar-14911732

To: HP7

No oba víme, že v překlepech to není :-) Skromnost stranou!

Anonymní řekl(a)...

Andrejko,

bylas rychlejší, jdu na to.

Čuuuzz řekl(a)...

to anonym:zadosti o zarazeni do letaxu a kapitoly pls http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele#komentar-14911870

Anonymní řekl(a)...

Dekuji za hezke rano. Kolik bude dnes kapitol? Garf

Čuuuzz řekl(a)...

adresa neni cela,ale proste na sedmozroutech...tam se o Tebe nekdo postara...

Anonymní řekl(a)...

To: Anonymní neobka, vyřizuju

VŠEM zájemcům: posím, nezahlcujte to tu, tahle stránka je spíš k diskusi o Vy-víte-čem.
LSíť se líp vyřizuje na http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele

Lenča

Kralipav řekl(a)...

Ahoj a dobré ráno, dnes jsem si trochu pospal a vidím, že je tu další kapitolka :) Díky Sedmo, ty jsi prostě jednička, smekám ;)

Anonymní řekl(a)...

Sedmo? na kolik vydíš další?

Anonymní řekl(a)...

Teď koukám k Albatrosu, von je někdo hacknul?!?!?! ... (odkaz na ALbatros na této stránce)

Unknown řekl(a)...

Paradni Kapitolka, Paradni Vy víte co ,.. KONEČNE o5 Akce. Samozrejme ako inak Harryho plán bol deravý ako sitko. Ale bez toho by nebyla akce, že jo?

Unknown řekl(a)...

To Kamil
:) ale to netrefil,.. mnel Hacknout JKRowling.com , to by teprv bylo mejdlo

Anonymní řekl(a)...

To: Anonymní

Klyd. Zatím nykdo nyc nevydí ani nevý. Jistě dnes :-)

Anonymní řekl(a)...

Dík za každé nové ráno! Tedy myslím za každé ráno s novou kapčou! Ještě jsem ji nečetla,chci jen v rychlosti všem poděkovat a večer se zapojím do diskuse.Ahojky Eva

Anonymní řekl(a)...

marian: ... no pokud jsi byl v armádě, tak víš, že na bojišti se mění situace každým okamžikem. A že i ten nejlepší plán vydrží tak pár minut boje, protože lidský faktor je nevyspytatelný :)

Kralipav řekl(a)...

Vydím, že čežtina tu fyčý :) Dobré ráno včem, co vstávají ;)

Anonymní řekl(a)...

Zdravím všechny, které už z této diskuze znám, i když oni neznají zatím mne. Přiznám se, že jsme u nás doma nevydrželi a po zastavení překladů jsme dočetli z překladu Fénixova týmu, který byl dokončen dřív. Mohu tedy posoudit oba překlady a upřímně píšu: HP7 je jednoznašně lepší. Prosím ho, aby vydržel i přes nástrahy Smrtijedů!!! Moc ráda bych získala jeho kapitoly na mail (počínaje 23.) Nešlo by to? Kam napsat adresu?? Díky předem

Čuuuzz řekl(a)...

Beruska:
http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele
tam se o Tebe postaraji...a radi;-)

Kralipav řekl(a)...

to Anonymní 10:21: Posílám a posílám i tvůj kontakt pro další zásilky :)

Kralipav řekl(a)...

Zdravím ty, jenž pomáhají v šíření vy-víte-čeho. Začínám se tu pomalu strácet, kde se o čem mluví. A to jsem tu nebyl jen jeden den! A co teprve ti, co hledají poprvé? Napsal by mi někdo, jak je to tu rozdělené? Jako bych byl člověk, který je tu poprvé... Jinak pěkný den ;)

Anonymní řekl(a)...

ad "hůlky"
JKR pravděpodobně spojuje schopnosti hůlek s ochrannou schopností stromů.
tis-strom "smrti"
cesmína-zasazovala se u vchodu obydlí aby chránila před zlou magií
bez je taky ochrannej)i když prý se jeho schopnosti nevstahovaly na vnitřek domu.
Všimla jsem si toho hned,když jsem se dočetla,že Vldemort měl hůlku z tisu.Myslím,že paní spisovatelka toho docela dost ví o runách a magii celkově :)

HP7 CZ řekl(a)...

ad anonymní komentář ad hůlky :-)

Vida... Já runy a magii neznám a s lidmi, kteří do toho... vidí... (?) jsem téměř ztratil kontakt. Pokud tomu tak je, naskýtá se otázka -- překládat bezovou hůlku i dál jako bezovou, nebo tedy jako starodávnou? Nebo někoho napadá hezké české podobné slovo, jako "elder" v angličtině? Třeba i novotvar? :-)

Kyklop řekl(a)...

Haloooooooooo, co se deje? Kde mam svoji kapitolu?? :´(( Prosiiiim

Kralipav řekl(a)...

Anonymní 10:41: posláno a kontakt předám, letaxovou sítí pak budeš dostávat Ty-víš-co :D

Kralipav řekl(a)...

Anonymní 10:47: posláno, kontakt předám ;)

Anonymní řekl(a)...

teeeda, skláním poklonu všem, co se o nás nedočkavce stará (viz Sedma, Voldemortka, Lenka, Čiky) - je to bezvadný, že si dokážete najít čas a věnovat ho nám... děkujeme!!!

Kralipav řekl(a)...

anonym 10:52: posílám a kontakt předám...pěkné čtení přeji :)

Kralipav řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Kyklop řekl(a)...

krapilav: diky moc, Cikovi jsem uz psal, v mezicase jsem totiz koukl na sedmozrouty a tam neco bylo...

Anonymní řekl(a)...

To: KYKLOP a KRALIVAP

Novinka spočívala v lepším utajení sítě, to jste doufám pocítili, vy. komu zásilka dorazila.

Měl tam problémy s písmeny B a M.

Moc prosím nepište jednotlivé požadavky Ćikovi ani mně na mail, trošku to přerůstá přes hlavu - vše adresujte na http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele
Tam se to přebere a vyřídí.

Čiko šel odpočívat, zaslouží si to.

Kralipav řekl(a)...

To Lenča:
Takže nevadí, když pošlu zájemci, co chce, ale kontakt mám napsat na sedmožrouty? Tam si to už najdete?

Kralipav řekl(a)...

To mulanbatar: Posláno, přidám kontakt do Letaxové sítě :)

Anonymní řekl(a)...

TO KRALIPAV: jedno obrovské DAKUJEEEEEEEEEEEEEM :)

Kralipav řekl(a)...

Není zač :) rád pomůžu, vždyť je to čest :D

Anonymní řekl(a)...

To pomocníci:

díky, až dorazí Voldemortka, tak se tu nějak domluvíte, kdo kdy.
Zájemce o přihlášku posílejte na sedmožrouty, tam se to snáz vyřizuje.
Čiko se zotave jistě objeví, já budu sice u stroje, leč pracovat, tudíž se loučím,

Papa,

Lenča

Anonymní řekl(a)...

Dobre poledne...
No koukam, jako vzdy po ranu se nam to tu zvrhlo v zasilkovou sluzbu... :o)
Co takhle trochu probrat, co se v tej kapce stalo... Jak asi budou nicit dalsi vitealy, kdyz prisli o mec??? A pochopi vy vite kdo, ze jdou po jeho vitealech??? Tedy je ten salek skutecne viteal???

Anonymní řekl(a)...

pro hp7
v tomhle případě si myslím,že toho vím o runách víc,než o angličtině ;) protože bych teda taky nevěděla..já bych se spíš klonila k tomu bezu,i když zase vzhledem k té legendě by výraz "starodávná" podtrhoval její význam.
Já jsem tu knížku doslova zhltla,protože mi šlo hlavně o to,jak to dopadne,kybych to překládala slovo od slova,líp bych se v tom ději orientovala,na to se chystám te´d,že si to v klídku vychutnám znova a pomalu,jo ale o těch hůlkách si fakt myslím,že šlo spíš o to z jakého dřeva byly udělané,protože tohle asi není náhoda,že

Harryho hůlka je z cesmíny,což je vedle hlohu jeden z nejvíc ochranných stromů

Voldemort-tis-strom smrti

Bellatrix-a to je zajímavý-ořešák..ořešák v magii pomáhá rozhodnout se o správné cestě,i když může být chápaný tak,že člověk dělá to,co se jemu zdá pro něj nejlepší,navzdory okolí.Jo a podle některej pověr jedení vlašských ořechů zabraňuje šílenství..což teda Bella podle mě potřebuje jako sůl :)

Draco-hloh..to je taky zajímavý,protože podle některých tradic je hloh jeden z nejvíc ochranných stromů,ale v keltské tradici je hloh strom neštěstí a spojuje se se smrtí,je prý prokletý,protože prý Kristova trnová koruna byla z hlohu.Přesto se kácení hlohu spojovalo s kletbou,věřilo se,že zničení hlohu znamená ztrátu dítěte,nebo dobytka,či majetku

zajímala by mě hůlka Petera Pettigrewa,protože o kaštanu toho moc nevím,jen že pomáhá člověku v rozhodování,přičemž se dotyčný může buď hodně vysoko dostat,nebo hodně hluboko klesnout

a tož to jen tak pro zajímavost..padám,ať nezdržuju v překládání :)

Kralipav řekl(a)...

Pro všechny mudlorozené, kouzelníky a jiné bytosti: Pokud máte zájem o Vy-víte-co, adresujte své požadavky na http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele , kde se Vás rádi ujmou. Jinak jsem zde a mohu poslat cokoliv, kontakt předám do seznamu (Letaxová síť).

Anonymní řekl(a)...

tTaky jsem se koukla na odkaz Albatrosu... co to má znamenat?:-))
Kdybych čekala všechno tak tohle ne! :-D
Elanne

Kralipav řekl(a)...

To Elanne: Každopádně si myslím, že nám to nikomu neprospěje. Ten co to udělal asi nevěděl, o co tu jde :)

Anonymní řekl(a)...

Tak ted jsem to s ti Albatrosem nepochopila??? Kdo tam napsal ten clanek s tim: Muzete si za to sami??? Ten Hecker nebo webmaster???

ANYE řekl(a)...

čus lidi!!

Anonymní řekl(a)...

Lidi jak se vám zatím sedmý Potter líbí? Líbí? Nelíbí? Proč? Prosím nehodnoťte překlad ale obsah.

Anonymní řekl(a)...

No ja porad cekam kdy to prijde, ale uz se to blizi... Tim chci rict, ze mi to nekdy prijde trochu zdlouhave... Jo jo byly tam silne momenty, hodne silne (Ronuv odchod, Svatba, Ministerstvo)... Ale asi mi tam chybi i ostatni... Vubec nejsou zpravy o McGonagalove, o Snapovi jen kuse... O aktivitach radu toho take moc nevime... Co delaji Neville, Ginny a ostatni z BA... To mi tam chybi...

Anonymní řekl(a)...

Díky sedmo a všem doručovatelům lim.c

Anonymní řekl(a)...

Ahoj lidičky, tak to jsem vážně zvědavá, jak to bude dál. Předpokládám, že bude dost těžké najít Griphooka. Na druhou stranu, teď po něm nejspíš bude sháňka, že? Co se týče této kapitolky, je zvláštní, kolik obtíží a zádrhelů nakonec překonaly. Příjde mi trochu zmatená a nemůžu pochopit, jak hrozivě popálená trojka HRH se drží na poloslepém drakovi a těly strouhají o strop.. Ale je fajn, že se zase něco pořádnýho děje! :-D

Anonymní řekl(a)...

To bude od Heckera.V neděli těžko někdo z Albatrosu pracuje:-)

Anonymní řekl(a)...

to HP7:
Kdy bude další kapitola? :) už by to chtělo, absťák začíná být veliký, chce to další dávku :)

Anonymní řekl(a)...

FF: No taky jsem se priklanela k heckrovi... ale ta diskuze pod tim me zmatla... Stejne je to kus vola... Timhle se nic nevyresi... I kdyz si take myslim, ze vydat knizku az po Vanocich je opet typicky ceske, nefanouskovske... Kdyz jinde to umej vydat rychlejc...

Anonymní řekl(a)...

ff: ... jak víš, že háčknul dneska? co když to tam je od pátku? ...

Anonymní řekl(a)...

To Kamil:

Nemám žádné zprávy, ale buďte lidi rozumní!!
26 dopsána ve 2 v noci + spánek + jídlo + regenerace + práce na další dávce - co čekáte?????
Dyk se pak budeme nudit, to čekání je nejlepší :-)

Anonymní řekl(a)...

pro ivi
neboj,ti,co Ti v ději zatím chybí,tam budou a hodně :)tak se těš

jinak-byla jsem se kouknout na ten Albatros a fakt to nechápu.Ať už si o nich a "načasování" toho,kdy knížka vyjde,myslím cokoliv,stejně si ji nakonec koupím.Mám všechny-v angličtině i v češtině,tak si koupím i tuhle...a tiše se budu modlit,aby nenapsala dalších 20 dílů,protože absolvovat tohle každý rok by mi podlomilo nervy,nemluvě o tom,co mi to dělá s peněženkou ;)
držte se lidičky a vy,co čtete,si uvařte kafe,přihořívá :)

Anonymní řekl(a)...

je tu nějaký sběrač? Zkuste mi to neposílat v excelu ale jen tak do mejlu,
Pošlete mi vaše dnešní kontakty, zkusím pro jistotu zase protáhnout komín

Anonymní řekl(a)...

Pro mě je zatím sedmička docela nečitelná. Dobré a lepší kapitoly se střídají se slabšími i s úplně pitomými. Občas se Harry nechová na 17, ale na 30 což je docela zvláštní - připomeňme si jeho pubertální výlevy v pětce i v šestce. Občas by se mohl představovat jako Potter, Harry Potter - viz. v domě Malfoyových nebo právě tady u Gringotů. Uvidíme dál. Všechno záleží na konečném vyznění a pak se teprve rozhodnu jestli se mi líbí nebo ne. Také mi chybějí ostatní postavy (jak už zmiňovala ivi).

Kralipav řekl(a)...

Panejo...ten Griphook mě vážně naštval...to že si jej vzal bych přehlédl, ale to co udělal následně...no už se nemůžu dočkat... to čekání je vzrušující ;)

Kralipav řekl(a)...

To Michael: Posílám, přidávám do seznamu :)

Anik řekl(a)...

To Lenča: S tim čekanim mas pravdu, už jsem přemýšlela co budu dělat až bude ty-výš-co dokončeno. Ale na další kapitolu se těšim...

Anonymní řekl(a)...

Ja vim, ze tam budou i me tu lezi origos a tak jsem neodolala a trochu listovala, necetla... Na to ted bohuzel nemam cas, neb k tomu potrebuju vydatnou pomoc slovniku... Proto jsem taky psala, ze mi tam chybi, ze se to teprve rozjizdi...

To Lenca: s blizicim se koncem bude stale vice nedockavcu... S tim se musi pocitat. Jak zacne jit do tuheho, ukousem si tu vsichni nechty a budem mackat klavesu F5 ne kazdou minutu, ale sekundu :o) A neni to prave o tom vzruseni, kdy uz to bude??? To chce klid...

Anonymní řekl(a)...

Ahojky,chtela bych moc a moc podekovat hp 7 ,cikovi,lenci a vsem zamestnancum letaxove site , ze si muzu HP7 precist i cesky. Moje dcera byla velmi zklamana kdyz si nemohla precist dalsi kapitoly .Uz se nemuzu dockat az prijede z taboru , a jak bude prekvapena co mame v PC ulozeno. Yana

Anonymní řekl(a)...

Lenka:
... no jo ale ten Absťák je děsnej :)

Anonymní řekl(a)...

pro anonymní 12:22
ndovedu si představit,co by se mnou udělalo,kdybych se v 15 dozvěděla,že musím umřít..asi bych přecejen začala vidět svět z trochu jiného úhlu a jak víme,harry na sebe vždy nakládal víc odpovědnosti,než musel-a to teď nemluvím o tom,že nebýt toho,že mu pomáhali mnozí nevidění-i nenávidění-tak mohl umřít daleko dřív.
mně se prostě ta knížka líbí a jeho chování odpovídá vážnosti situace..Moje nejoblíbenější byla čtvrtá knížka,přestože byla tak "temná" a moment,kdy umřel Cedric byl podle mě moment,kdy se to celé otočilo a "přestala to být sranda"..ve Fénixově řádu může paní Weasleyová působit jako přehnaně starostlivá matka,ale ona se měla o co bát a taky měla proč.
Líbí se mi,že JKR nechce jen bavit,ale že chce ukázat,že svět není pro většinu lidí až tak bezpečné místo.

pro ivi
tak si to užívej..já jsem se v polovině zasekla a nechtěla jsem číst dál,kvůli Snapíkovi..celý roky (!!!!) čekám,že se konečně potvrdí,že Harryho chrání a že to vždycky dělal,ale po šestém díle mi došla ta cena,která se za to asi zaplatí,protože ono by to celou tu věc shodilo,kdyby se pochopili a usmířili a byl to takový ten "soap opera happyend" kdy se lidi,co se léta nenávidí najednou před závěrečnýma titulkama začnou milovat.bylo mi jasný,že jestli chci aby to byl kvalitní příběh,budu muset přijít o některé za svých "miláčků"..Snape věděl,co dělá,když tu přísahu skládal a já před ním smekám!!

Kralipav řekl(a)...

To Mišule: Posílám, přidávám do seznamu :)

Anonymní řekl(a)...

uz jsem si koupila krabici papirovejch kapesniku... Jsem pripravena na dalsi ztraty svych oblibencu... Ale nechci, nechci o ne prijit!!! BUUUUUU

Anonymní řekl(a)...

Tak zatim pa lidi. Valim do prace, az se to tam vecer uklidni a bude cas, tak se tu zas ukazu... S napetim ocekavam dalsi zpravy, vy vite o cem ... Papala

Anonymní řekl(a)...

Děkujuuuuuuuuuuuuuuuu strašně moc moc moooooooooooooooc!!!!!!!!!!

Kralipav řekl(a)...

Jinak pro žádosti o další vy-víte-co, popřípadě co vám chybí, přidávám adresu: http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele . Tam se vás ujmou moc hodný lidičky :) Nebo si napište mě (pav.kra@seznam.cz), já předám kontakt pro přidání do letaxové sítě.

Kralipav řekl(a)...

Už je to tadýýýýýýýýýýýýýýýý :) Je tu 27!!!!!!!!

Kralipav řekl(a)...

Anonym 12:56: Posílám...

Petul řekl(a)...

Aaaaa tyjo no fakt :-O :D:D Jééééééééééééééééééééééé, díky Sedmo! Já ani nedoufala že by tak brzo.. :)))) Jé já mám radost, jdu tisknout :))

Anonymní řekl(a)...

Teda to jsem rad, ze jsem jeste neodesla... Uz se to tiskne uffff

Kyklop řekl(a)...

27? Kde? Sem s tim!! Honem!! Ciko, pospes si, kominy uz cekaji ;) (teda spis ustredni topeni :D)

Kyklop řekl(a)...

Ciko: Dekuji, dekuji, dekuji :)

Anonymní řekl(a)...

Jedné skupince se mi to podařilo poslat bez přiložené zásilky, doufám, že se mi to podařilo napravit, když je něco slepé, špatně se v tom hledá zpětně..

Kdyby něco, reklamujte, sorry.

Kralipav řekl(a)...

Anonym 13:13 Posílám, přidávám do seznamu :)

Anonymní řekl(a)...

pro ivi

kapesníky jsem využila bezezbytku..a to už si fakt nepamatuju,kdy jsem v mým věku naposled obrečela knížku :)
jinak-ať nejsem pořád "anonymní",ahoj,tady od příště Celi :)

jajka řekl(a)...

Ahojte, 27. ma len 6 stran??

Kralipav řekl(a)...

Zřejmě díky tomu, že je kapitolka kratší, máme ji už tak brzy ;)

Anonymní řekl(a)...

to celi: kdyz das ve zvolte identyitu jina, tak napis do prvniho radku svou prezdivku pise to nazev...Nebudes anonimni. To si me moc nepotesila s tema kapesnikam... Ted uz fakt musim bezet do prace papala...

Anik řekl(a)...

Ja ji mam taky na 6 stranek

Anonymní řekl(a)...

Ahoj diiiiiiiky za 27 :-)Yana

Anik řekl(a)...

ale asi tak dlouhá má být fénix team ji má stejně dlouhou

Anik řekl(a)...

Diky za kapču Sedmo a Voldemotko

Anonymní řekl(a)...

prosím tě kdy otevřeš zase ty kapitoly z Harry Potter Relikvie smrti ? děkuji :-)

Anonymní řekl(a)...

Tyjo prostě sedmej díl Harryho= v každé kapitole zvrat a hrůza:)

Kralipav řekl(a)...

To anonym 13:24 - až se vše vyřeší, pokud budeš chtít nějáké kapitolky, napiš si kontakt, popř. zajdi na http://sedmozrouti.blog.cz/0708/letaxova-sit-nedele.

Kralipav řekl(a)...

To Hakrik: posílám, přidávám do seznamu :)

Anonymní řekl(a)...

Ty jo to je rychlost... díky za 27... jste skvělí... už se těším na další:-)...

Kralipav řekl(a)...

Téééda, 27 je taky hustá, už se to rozjelooooo... to budou nervy do další kapitoly :)

Anonymní řekl(a)...

Na množící se dotazy na mém mailu - odpovídám ANO, některé kousky jsou KRATŠÍ :-)

Petul řekl(a)...

Tyjo 27 byla paráádní :))) No bude to ještě zajímavý.. ježiš já mám radost jak byl nas.. a bál se :D

Kyklop řekl(a)...

Tyo, premyslim o tom cim dal vic a asi mi neco uniklo, nebo jsem neco proste prehlid...Jak se vlastne dozveleli o tom poharu? Jak je napadlo ze to je viteal?

Anonymní řekl(a)...

koukam ze letaxova sit funguje naprosto spolehlive :) zatim kazda nova kapitolka mi dosla :) takze vsem moc diky!

Kralipav řekl(a)...

To anonym 13:51 : posílám :)

Kralipav řekl(a)...

To anonym 14:00 : Posílám... :)

Anonymní řekl(a)...

čiko, lenča atd.

Mně nemusíte posílat kapitoly, radši místo mě ať jí dostane někdo jiný :o)

Anonymní řekl(a)...

BEZOVÁ/STARODÁVNÁ HŮLKA
Díky tomu/té, kdo sem přispěl těmi zajímavými informacemi magických vlastnostech stromů. Také jsem se mrkla na bez a doplňuji:
Podle německé pověsti je sídlem ochranného domácího ducha (Holle/Perinbaba), který ochraňoval životy lidí, zvířat a rostlin.
Pod bezem pohřbívali naši předkové své mrtvé a bezovou větvičkou se chránili před uhranutím.

K překladu:
najít nějaký český ekvivalent bude dost těžké, aby tam byl zachován ten bez. Snad jedině použít oba výrazy: Starodávná bezová hůlka...
Novotvary: Starobezová hůlka nebo Prabezová hůlka :-))

Anonymní řekl(a)...

čauec....fakt moc díky Sedmo!!Seš supr---ale teď jsem asi mimo obraz...nemohu najít překlady od kapitoly 23 a dál....můžeš mi pomoct??

Anonymní řekl(a)...

Ještě pár návrhů na KOREKTURU pro Radkův skvělý překlad:

na krbové římse byl v ampulce - ležel v ampulce
„Chybí mi moje hůlka,“ řekla Hermiona bídně. - zbědovaně
„Asi mu budeme muset nechat narůst křídla, kamaráde.“ - „Asi SI budeme muset nechat narůst křídla, kamaráde.“ ...tady to chápu jako narážku na budoucí události :-)
Tentokrát cítil návaly obav A nepříjemných pochyb.
Byla vyšší než on, její dlouhé černé vlasy se jí vlnily na zádech - bez "její"
Ale pak promluvila a on v Bellatrixiném hlubokém hlase uslyšel Hermionu. - v Belatrixině hlubokém hlase
Na mnoho oknech visely plakáty - mnohých oknech
Vypadalo to, že před ní prchají, přes obličeje si spouštějí kápě a prchají tak rychle, jak jen mohli. - - Vypadalo to, že před ní prchají, přes obličeje si spouštěli kápě a utíkali tak rychle, jak jen mohli.
Ron tam stál s hůlkou napřaženou a šokovaným pohledem, což bylo vidět i přes jeho novou bradku. -- Ron tam stál s hůlkou napřaženou a šokovaným výrazem, který nedokázala zakrýt ani jeho nová bradka.
Harryho ruku srazil zvláštní pocit -- Harryho rukou projel zvláštní pocit
„Vydrž – Bogrode!“ -- „Zadrž – Bogrode!“
Obrovská ojehlená křídla -- Obrovská trnitá křídla
které mu někdo zlomyslně udělal na hlavě a přemýšlel, že ho naučili bát se -- a usoudil,...
k smrti tě rozdrtí váha nadouvajícího se zlata --k smrti tě rozdrtí váha množícího se se zlata … spojení slov váha a nadouvající se mi zní trochu protikladně, ale může to být jen můj dojem :-)
Blyštivé zlato žhlo -- žhnulo
Šálek, který patřil Helze z mrzimoru, který patřil do majetku Hepziby Smithové, který jí ukradl Tom Raddle. --Šálek patřící Helze z mrzimoru, majetek Hepziby Smithové, který jí ukradl
prostrčit meč držadlem šálku --možná spíš uchem šálku
kopií, které opět zaplnily již tak přeplněný prostor. -- opět zaplavily již tak přeplněný prostor.
„Harry – Harry – co to děláš?“ brečela Hermiona. -- křičela (pokud je tam v aj "cry")

Unknown řekl(a)...

wow, ted jsem docetl tuhle kapitolu a fakt mooc dekuju, je to uzasne, jdu cist dal...

Anonymní řekl(a)...

Ještě mě napadl takový jeden novotvar pro BEZOVOU/STARODÁVNOU:
Bezvěká hůlka :-D

Mellandra řekl(a)...

Nejúžasnější kapitola. Jako by se vrátila stará známá JKR, která dokáže svým neotřelým, hravým a neuvěřitelně osobním způsobem vtipně zprostředkovat smrtelné nebezpečí. Letět na drakovi...uáááááá...já chci taky! :D